tirsdag 12. august 2008

Mitt første innlegg og blogg!

Ja, dette er min første blogg, siden dette er første innlegg tenkte jeg skulle skrive litt rundt meg og mine/mitt.
Som skrevet på siden så har jeg ei datter, Nora-Adele som nettopp har fylt 3år, hun ble født 2 juni i 2005 13.10 med keisersnitt i hui å hast, og har hatt det travelt helt siden da.
Hun er ei VELDIG aktiv lita jente, som stort sett er blid å gla' døgnet rundt, men som alle andre barn har hun jo sine trass dager!
Jeg er da 19år, er nesten utdannet Make-up artist hvor jeg mangler den skriftlige eksamen på, har jobbet litt i barnehage, hunde og kattepensjonat og stall. Nå skal jeg prøve å jobbe litt for å få råd til å begynne på skole igjen, skole for foto! Hatt samboer i snart 3år. 11april 08 ble jeg operert en såkalt Gastric Bypass altså en type slankeoperasjon, er storfornøyd med resultatet så langt er en helt ny "verden" hvor alt ble forandret på få timer, altså en ordentlig omstilling men jeg har aldri angret ett sekund! Mine hobbier er porselens maling og som sagt, er hest min store lidenskap, hatt mye forskjellig hest opp igjennom fikk første helfor hesten da jeg var 13 eller 14år og hadde forskjellige hester på helfor fra da til jeg kjøpte min første hest for nesten fire år siden, ei varmblodshoppe på 4år e.freezing cold som hadde hatt en dårlig fortid og var skeptisk til folk da hun var vandt med å bli slått å banka, hun var delvis innkjørt. Red henne inn selv, eller rettere sagt jeg satte meg opp å red ut på tur ble en kjempeflott ridehest, noget heit men flott å ri på! Så etter en håpløs stallplass så bestemte jeg meg for å flytte til en annen stall (den jeg er på idag) og etter første natt fikk jeg telefon tidlig på dagen om at hesten din har fått ett stygt sår på bakbene men de kom ikke innpå henne (grunnet fortiden hennes så var det få som kunne komme nærme henne uten at hun ble sint fordi hun var redd) så jeg måtte komme med en gang. Ei fra stallen kunne komme med en gang å hente meg, kom fram på stallen og jeg gikk mot luftegården, da jeg fikk se henne kjente jeg det med en gang, dette var slutten, når jeg kom innpå henne så jeg at bakbene bare slang. det var knekt, og jeg så på henne at hun visste hva som kom til å skje. Hun la hodet over skulderen min, tårene silte og jeg følte meg helt tom innvendig. Dyrlege ble ringt etter han kom og han sa som jeg tenkte (selvom jeg håpet) det var ikke noe å gjøre med.
Siden hun ikke kunne gå ble hun avlivet på stedet.
Det var og er fortsatt vondt enda prøvde flere hester etter henne men fant ikke tonen med noen, antageligvis fordi jeg lette etter henne i andre hester, hadde ett opphold med hest i ca 2år før jeg prøvde igjen prøvde fire forskjellige før jeg fant Liten eller Liten fant kanskje meg?:)

Hesten: fikk jeg 14 februar 2008 på helfor på ubestemt tid.
Hun heter da Lonås Jenta, men kaller henne Liten, hun er født i 99 så hun er altså 9år, blanding av varm-/kaldblodstraver.
En flott hest å være rundt samt å ri både på tur og bane, hun kan jo ikke så mye men man lærer hele livet. Så nå er Liten å jeg påmeldt til Trollspeilet på helgekurs 22-24august, så det blir spennende og forhåpentligvis lærerikt!

Ble muligens litt rotete men det får gå!

Dagen idag:
Var oppe i stallen henta gampen pussa og satte på hodelag så red vi nesten en times skrittetur i skogen, var ganske lummert å utrygt for torden men opphold og lydløst fra himmelen hele turen så var heldig med den, vel tilbake på stallen satte jeg ut Liten, og ordna kveldsfor.
Gikk bort til stalleier for å høre om jeg fikk leie hengeren til Trollspeilet helga å det fikk jeg! samt at jeg endte opp med en katt til =P øh hø.. fire pusekatter nå, tenker kjærsten min blir fornøyd når han oppdager det hehe, heldigvis ligger han å sover enda =P Nora var storfornøyd med ny pus da, men hun er nå så gla i dyr så hadde vel ikke forventa annet, de andre pusene har ikke brydd seg om henne enda forutenom pitbull-Pussi men det var jo igrunn forventa for den katta ække rett på en flekk=P så da er Dollie herved det nyeste familiemedlemmet!
Det var vel forøvrig alt for nå.
VELDIG gla for oppholdsvært:D bare det kunne holdt seg sånn en stund nå:)

whoho første innlegg overstått XD

Ingen kommentarer: